صورت جلسات


نقش رسانه ها در ارتباطات جمعی – دکتر رضایی – جلسه اول  7-7-89

ارائه مقدمه کلی در مورد این درس
بیان ضرورت و نقش رسانه ها
رویکرد کلاس در این مبحث
و اهداف این درس



نقش رسانه ها در ارتباطات جمعی- دکتر رضایی – جلسه دوم 14-7-89

اشاره به داستان آدم و حوا و ارتباط این داستان با مقوله پیام به عنوان رسانه، همانطور که مک لوهان می گوید : رسانه پیام است و پیام رسانه است.
تفاوت بین
Media و Mass Media
اشاره به ای کبو له عنوان یکی از روش های علمی کشف شده امروز ، که برای یک مدیر فرهنگی بهرهمندی از این توانایی مهم است ، چه در زتدگی خصوصی و چه در عرصه کار.
هوش هیجانی (EQ) به عنوان یکی از عوامل بسیار موثر در موفقیت فردی شناخته شده است. هوش هیجانی یعنی توانایی مهار تمایلات عاطفی و هیجانی خود، درک خصوصی‌ترین احساسات دیگران، رفتار آرام و سنجیده در روابط انسانی و خلاصه همانطور که ارسطو گفته است: «مهارت نادر به حق عصبانی شدن در حد و اندازه معقول، در زمان مناسب، با دلیل موجه و به شیوه شایسته» به عبارت دیگر فردی که از هوش هیجانی بالایی برخوردار است، به خوبی می‌تواند احساسات خود را مهار کند و آنها را به شکل مناسب بیان کند. چنین فردی به دلیل داشتن حس همدلی بالا و کنترل مناسب بر هیجانات خود در روابط بین فردی موفق‌تر است و در نتیجه از امکانات و موقعیت‌های بهتری در زندگی برخوردار می‌گردد.
از دیگر توانایی های یک مدیر فرهنگی این است که بتواند با کوچکترین حرکت به دلایل آن حرکت پی ببرد.
مروری اجمالی بر تبلیعات و نقش آن ها در رسانه ها ( فعالیت های رسانه ای قبل از انتخابات و ارائه تحلیلی بر اساس این اتفاقات) نیاز کشور به مرکز تخصصی سنجش اجتماعی ، بر اساس شواهد بر امده از حوادث پس از انتخابات و این اتفاقات در سال 1930 در امریکا افتاده است.
فهم دو دسته است : دانش نظری، دانش عملی



 
نقش رسانه ها در ارتباطات جمعی- دکتر رضایی – جلسه سوم 21-7-89

تعیین مباحث و موضوعات برای دانشجویان جهت ارائه در کلاس و همچنین تهیه و تدوین مقالات
موضوعات حول محور مطبوعات و به طور کل و جامع در مورد رسانه ها مشخص شد.
هدف از ارائه این موضوعات و همچنین مباحث اعلام شده در کلاس هم افزایی و همچنین افزایش دانش دانشجویان در مباحث رسانه و ارتباطات جمعی است.
اشاره ی اجمالی به نظریه های مک لوهان در مورد رسانه ها و پیام ها همچنین دهکده جهانی
بدن انسان به عنوان سیستم تشکیل شده از زیر سیستم های متعددی در واقع علتی که در کتاب معرفی شده این گونه بررسی شده، این است که  جایگاه ارتباطات را به عنوان یک زیر سیستم  بشناسیم و برای تخصص و شناخت دقیق می بایست در این مسیرپیش می رفتیم و به عناوین پایه ای و ابتدایی اشاره می کردیم.
ارائه ی آقای ولی زاده در مورد فصل های اولیه کتاب و جمع بندی مباحث مطرحه در این فصول به خصوص تعریف فرهنگ و اشاره به تعاریف ارائه شده در مورد فرهنگ.
همچنین دکتر رضایی در خلال صحبت های آقای ولی زاده به جنبه ها و روش هایی که افراد مختلف با تخصص های خود مبحث فرهنگ را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده اند اشاره کردند.
در پایان استاد به عنوان کلام آخر به ذکر اهمیت ارائه مقاله اشاره کردند و از دانشجویان خواستند که در مورد مقاله و محتوای مقاله مطالعاتی داشته باشند.


 

نقش رسانه ها در ارتباطات جمعی- دکتر رضایی – جلسه چهارم  28-7-89



نقش رسانه ها در ارتباطات جمعی- دکتر رضایی – جلسه دوم  5-8-89